Sähköisten palveluidemme kirjautuminen on uudistunut
Olemme uudistaneet sähköisten palveluidemme kirjautumisen. Uudistuksesta johtuen palvelu pyytää sinua tunnistautumaan uudelleen pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tunnistautumisen jälkeen näet kaikki henkilötunnukseesi aiemmin yhdistetyt asiakkuudet. Lue lisää
Seuraa sähkönkulutustasi helposti netissä
Voit seurata sähkönkulutustasi jopa tunnin tarkkuudella ja vertailla kulutuksia eri vuosina. Saat halutessasi siirrettyä tiedot eri tiedostoon jatkoanalyysejä varten. Näet kaikki verkkoalueellamme olevat käyttöpaikkasi, ja siksi niiden seuranta ja vertailu on helppoa. Voit tilata myös kuukausittaisen kulutusraportin sähköpostiisi.
Tiedot laskuista ja sopimuksista
Laskusi arkistoituvat palveluun selkeässä aikajärjestyksessä. Näet laskuistasi niiden maksun tilan ja eräpäivän. Erääntymättömälle laskulle voit tehdä eräpäivän siirron kätevästi suoraan Sähkis-palvelussa. Näet myös verkkopalvelusopimuksesi tiedot palvelusta.
Tietoa sähkökatkoista
Palvelun kautta saat tietoa tapahtuneista sähkökatkoista ja niiden kestoista. Näet Sähkiksestä kätevästi myös tiedon tulevista ennakoiduista huoltokatkoista.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Kenelle Sähkis on tarkoitettu?
Sähkis on Tampereen Energia Sähköverkon asiakkaille suunniteltu palvelu kulutuksen seurantaan ja muuhun sähköiseen asiointiin.
Unohdin Sähkis-tunnukseni. Mitä teen?
Jos et käytä enää käyttäjätunnuksenasi toimivaa sähköpostia, ilmoita vanha ja uusi sähköpostiosoitteesi meille yhteydenottolomakkeella käyttäjätunnuksen päivittämistä varten.
Miten pääsen kirjautumaan Sähkikseen?
Pääset kirjautumaan palveluun pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella tai käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
Jos olet uusi käyttäjä, rekisteröidy palveluun ensin pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
Miten saan Sähkis-sovelluksen matkapuhelimeeni?
Sähkiksestä ei ole erillistä mobiilisovellusta. Voit kuitenkin ladata Sähkis-palvelusta kuvakkeen mobiililaitteesi aloitusnäytölle, kun olet ensin kirjautunut palveluun selaimessa. Jatkossa pääset sähköisten palveluiden aloitussivulle suoraa kuvakkeesta.
Olen toisen henkilön edunvalvoja tai valtuutettu, miten näen edustamani henkilön tiedot Sähkiksestä?
Henkilöasiakkuudet lisätään käyttäjätilillesi asiakaspalvelussamme. Lähetä pyyntö sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@tampereensahkoverkko.fi. Lisää viestin liitteeksi valtakirja tai edunvalvonta todistus. Asiakaspalvelu käsittelee pyynnöt muutamassa arkipäivässä, minkä jälkeen asiakkuus tulee näkyviin käyttäjätilillesi.
Mitä eroa on asiakas- ja käyttäjätiedoilla Sähkiksessä?
Asiakkaalla tarkoitetaan henkilöä tai yritystä, jolla on sopimussuhde Tampereen Energian kanssa. Asiakkaalla on oma asiakasnumero.
Palvelun käyttäjä on henkilö, joka käyttää Sähkis-palvelua ja jolla on oikeus katsoa asiakastietoja palvelussa. Esimerkiksi isännöitsijä on käyttäjä ja hänen isännöimänsä taloyhtiö puolestaan asiakas.
Käyttäjätietoja ja asiakkuuksia hallinnoidaan sähköisten palveluiden aloitussivuilla Käyttäjätilin hallinta -näkymässä. Asiakas-, sopimus- ja laskutustietoja voi päivittää ja tarkastella Sähkis-palvelun puolella.
Hyvä, selkeä ja helppokäyttöinen palvelu. Se opastaa ja informoi käyttäjiä todella hyvin
Opin tunnistamaan paremmin kodin sähkösyöpöt ja muuttamaan kulutustottumuksiani
Asiakaspalautteita sähkis-palvelusta