Sähköisten palveluidemme kirjautuminen on uudistunut

Olemme uudistaneet sähköisten palveluidemme kirjautumisen. Uudistuksesta johtuen palvelu pyytää sinua tunnistautumaan uudelleen pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tunnistautumisen  jälkeen näet kaikki henkilötunnukseesi aiemmin yhdistetyt asiakkuudet. Lue lisää

Näin helppoa Sähkis-palvelun käyttöönotto on

1

Rekisteröidy

Rekisteröidy sähköisten palveluidemme etusivuilla pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella. Valitse haluamasi käyttäjätunnus ja salasana.

2

Katso vahvistus sähköpostistasi

Sähköpostiisi tulee vahvistuskoodi, jolla voit viimeistellä rekisteröitymisesi. Tarkista myös roskapostilaatikkosi, ettei viesti ole mennyt sinne.

3

Kirjaudu

Kirjaudu palveluun käyttäjätunnuksella ja salasanalla tai pankkitunnuksilla. Onneksi olkoon! Voit alkaa käytön.

Seuraa sähkönkulutustasi helposti netissä

Voit seurata sähkönkulutustasi jopa tunnin tarkkuudella ja vertailla kulutuksia eri vuosina. Saat halutessasi siirrettyä tiedot eri tiedostoon jatkoanalyysejä varten. Näet kaikki verkkoalueellamme olevat käyttöpaikkasi, ja siksi niiden seuranta ja vertailu on helppoa. Voit tilata myös kuukausittaisen kulutusraportin sähköpostiisi.

Tiedot laskuista ja sopimuksista

Laskusi arkistoituvat palveluun selkeässä aikajärjestyksessä. Näet laskuistasi niiden maksun tilan ja eräpäivän. Erääntymättömälle laskulle voit tehdä eräpäivän siirron kätevästi suoraan Sähkis-palvelussa. Näet myös verkkopalvelusopimuksesi tiedot palvelusta.

Tietoa sähkökatkoista

Palvelun kautta saat tietoa tapahtuneista sähkökatkoista ja niiden kestoista. Näet Sähkiksestä kätevästi myös tiedon tulevista ennakoiduista huoltokatkoista.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kenelle Sähkis on tarkoitettu?

Sähkis on Tampereen Energia Sähköverkon asiakkaille suunniteltu palvelu kulutuksen seurantaan ja muuhun sähköiseen asiointiin.

Unohdin Sähkis-tunnukseni. Mitä teen?
Pääset kirjautumaan palveluun myös pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella. Kirjautumisen jälkeen voit  tarkistaa käyttäjätunnuksena toimivan sähköpostin  ja vaihtaa salasanan Käyttäjätilin asetuksissa.Voit myös tilata uuden salasanan kirjautumissivulla olevasta Unohtuiko salasana? -linkistä. Saat sähköpostiisi vahvistuskoodin, jonka avulla voit vaihtaa salasanasi. Sähköpostiasetuksista johtuen viesti voi joskus ohjautua roskapostiin.

Jos et käytä enää käyttäjätunnuksenasi toimivaa sähköpostia, ilmoita vanha ja uusi sähköpostiosoitteesi meille yhteydenottolomakkeella käyttäjätunnuksen päivittämistä varten.

Miten pääsen kirjautumaan Sähkikseen?

Pääset kirjautumaan palveluun pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella tai käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Jos olet uusi käyttäjä, rekisteröidy palveluun ensin pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.

Miten saan Sähkis-sovelluksen matkapuhelimeeni?

Sähkiksestä ei ole erillistä mobiilisovellusta. Voit kuitenkin ladata Sähkis-palvelusta kuvakkeen mobiililaitteesi aloitusnäytölle, kun olet ensin kirjautunut palveluun selaimessa. Jatkossa pääset sähköisten palveluiden aloitussivulle suoraa kuvakkeesta.

Olen toisen henkilön edunvalvoja tai valtuutettu, miten näen edustamani henkilön tiedot Sähkiksestä?

Henkilöasiakkuudet lisätään käyttäjätilillesi asiakaspalvelussamme. Lähetä pyyntö sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@tampereensahkoverkko.fi. Lisää viestin liitteeksi valtakirja tai edunvalvonta todistus. Asiakaspalvelu käsittelee pyynnöt muutamassa arkipäivässä, minkä jälkeen asiakkuus tulee näkyviin käyttäjätilillesi.

Mitä eroa on asiakas- ja käyttäjätiedoilla Sähkiksessä?

Asiakkaalla tarkoitetaan henkilöä tai yritystä, jolla on sopimussuhde Tampereen Energian kanssa. Asiakkaalla on oma asiakasnumero.

Palvelun käyttäjä on henkilö, joka käyttää Sähkis-palvelua ja jolla on oikeus katsoa asiakastietoja palvelussa. Esimerkiksi isännöitsijä on käyttäjä ja hänen isännöimänsä taloyhtiö puolestaan asiakas.

Käyttäjätietoja ja asiakkuuksia hallinnoidaan sähköisten palveluiden aloitussivuilla Käyttäjätilin hallinta -näkymässä. Asiakas-, sopimus- ja laskutustietoja voi päivittää ja tarkastella Sähkis-palvelun puolella.

Hyvä, selkeä ja helppokäyttöinen palvelu. Se opastaa ja informoi käyttäjiä todella hyvin

Opin tunnistamaan paremmin kodin sähkösyöpöt ja muuttamaan kulutustottumuksiani

Asiakaspalautteita sähkis-palvelusta