Tampereen Energia Sähköverkon asiakaspalvelu yhteystiedot löytyvät tältä sivulta. Löydät myös vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. Sähköverkon Sähkis-palvelun kautta voit hoitaa asiakkuuteesi liittyviä asioita ympäri vuorokauden.

Saitko meiltä laskun?

Sähkön siirron laskutukseen on tullut muutoksia 1.7.2024 alkaen. Jatkossa saat sähkön siirron laskun aina meiltä ja sähkön myynnin osuuden laskuttaa sähkönmyyjäsi omalla laskullaan.

Sähkis-palvelussa hoidat asiasi silloin, kun sinulle sopii

Monipuolinen energiakulutuksen seuranta

Seuraa energiankulutustasi vuositasolta aina tuntitasolle asti. Näet tekemiesi säästötoimien vaikutuksen lähes reaaliaikaisesti.

Tiedot sopimuksista ja laskuista

Näet palvelusta kätevästi sähkön siirtosopimuksesi ja laskusi.

Tiedot sähkökatkoista

Palvelun kautta saat tietoa tapahtuneista sähkökatkoista ja ennakoiduista huoltokatkoista.

Käytössä silloin kun sinulle sopii

Sähkis-palvelumme palvelee vuorokauden ympäri!

Löytyisikö vastaus kysymykseesi tästä?

Entä jos en selviä laskuni maksusta tai saan suuren laskun?

Laskulle on mahdollista saada lisää maksuaikaa tai sopia maksusuunnitelmasta. Erääntymättömän laskun eräpäivää siirrät kätevästi maksuttomassa Sähkis-palvelussamme.  Yli 14 vrk eräpäivän siirrosta veloitetaan 4,50 €.

Jos sinulla on yli kaksi viikkoa sitten erääntynyt lasku tai olet saanut maksumuistutuksen, voit sopia sen maksamisesta olemalla yhteydessä yhteistyökumppaniimme Ropo Capitaliin, joka huolehtii erääntyneiden laskujen asiakaspalvelusta.

Sähkis-palvelussamme voit selailla laskujasi ja tarkistaa maksutilanteen laskukohtaisesti.

Miksi saan Tampereen Energia Sähköverkolta laskun, vaikka ostan sähköni muulta yhtiöltä?

Paikallisena sähköverkkoyhtiönä me Tampereen Energia Sähköverkolla vastaamme sähkönjakelustasi ja laskutamme siitä siirtomaksun. Valitsemasi sähkönmyyjä myy sinulle käyttämäsi sähköenergian ja lähettää siitä oman laskunsa.

Käyttääksesi sähköä sinulla tulee olla kaksi voimassa olevaa sopimusta: verkkopalvelusopimus Tampereen Energia Sähköverkon ja sähkön myyntisopimus valitsemasi sähkönmyyjän kanssa. Tehdessäsi sähkön myyntisopimuksen, olet valtuuttanut myyntiyhtiön tekemään puolestasi verkkopalvelusopimuksen paikallisen sähköverkkoyhtiön kanssa.

Tampereen Energia Sähköverkko ja valitsemasi sähkön myyntiyhtiö lähettävät sinulle erilliset laskut.

Löydät laskusi kätevästi maksuttomasta Sähkis-asiointipalvelustamme.

Mistä tiedän, mikä on sähkön myyntiyhtiöni?

Löydät tiedon sähkön myyntiyhtiöstäsi myyntisopimuksen laskultasi. Voit valita ja asioida sähkön myyntiyhtiösi kanssa heidän palvelukanavissaan. Useimmat myyntiyhtiöt tarjoavat sähköisen asiointimahdollisuuden verkkosivuillaan tai erillisen mobiilisovelluksen kautta.

Olen muuttamassa. Pitääkö Tampereen Energia Sähköverkolle ilmoittaa muutosta erikseen?

Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille muutostasi erikseen, vaan sopimusasiat hoituvat aina valitsemasi sähkön myyntiyhtiön kautta. Saamme sähkönmyyjältä tarvittavat tiedot verkkopalvelusopimuksen tekemiseksi ja lähetämme sinulle vahvistuksen automaattisesti. Varmistamme samalla, että sähköt toimivat muuttopäivästäsi alkaen.

Kun muutat, tee sähkösopimus valitsemasi sähkönmyyjän kanssa viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Samalla voit irtisanoa vanhat sopimukset. Muuton yhteydessä vaaditaan aina uudet sähkösopimukset sähkön siirron ja myynnin osalta.

Ota yhteyttä Sähköverkon asiakaspalveluun sähköisesti – valitse aihe

Siirtosopimukset

Yhteydenotto: verkkopalvelusopimukset

Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Käsittelemme lomakkeella antamiasi henkilötietoja Tampereen Energia Sähköverkon Yleisten tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Sähköliittymät ja mittarointi

Yhteydenotto: sähköliittymät ja mittarointi

Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Yhteystiedot*
Katuosoite
Asiakasnumero
Puhelin
Sähköposti
Käsittelemme lomakkeella antamiasi henkilötietoja Tampereen Energia Sähköverkon Yleisten tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Siirtotuotteen muutos

Yhteydenotto: verkkopalvelutuotteen muutos

Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*

Käyttöpaikan tiedot

Osoite*

Siirtotuotteen muutos

KK slash PP slash VVVV
Max. tiedoston koko: 78 MB.

Käsittelemme lomakkeella antamiasi henkilötietoja Tampereen Energia Sähköverkon Yleisten tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Laskutus

Yhteydenotto: laskutus

Jos haluat siirtää eräpäivääsi, voit tehdä sen Sähkis-palvelussa! Muutos astuu voimaan heti. Siirry Sähkikseen Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Katuosoite*
Max. tiedoston koko: 78 MB.
Tähän voit liittää tarvittavia lisätietoja.
Käsittelemme lomakkeella antamiasi henkilötietoja Tampereen Energia Sähköverkon Yleisten tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Sähkis-palvelu

Yhteydenotto: Sähkis-palvelu

Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Asiakasnumero helpottaa ja nopeuttaa asiasi käsittelyä
Max. tiedoston koko: 78 MB.
Toivon, että minuun otetaan yhteyttä*

Käsittelemme lomakkeella antamiasi henkilötietoja Tampereen Energia Sähköverkon Yleisten tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Muut asiat

Yhteydenotto: muut asiat

Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Asiakasnumero helpottaa ja nopeuttaa asiasi käsittelyä
Max. tiedoston koko: 78 MB.
Toivon, että minuun otetaan yhteyttä*

Käsittelemme lomakkeella antamiasi henkilötietoja Tampereen Energia Sähköverkon Yleisten tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Ota yhteyttä Sähköverkon asiakaspalveluun

Verkkopalvelusopimukset ja laskutus

Palvelemme puhelimessa arkisin klo 8–18. Puhelusta veloitetaan paikallis- tai kotimaan puhelumaksu.

Sähköliittymäasiat rakentajalle ja remontoijalle

Palvelemme arkisin klo 9–15. Puhelusta veloitetaan paikallis- tai kotimaan puhelumaksu.

Maksuton vikapalvelumme

Vikapalvelumme palvelee vuorokauden ympäri. Tarkista ensiksi kuitenkin vikakartaltamme, olemmeko jo havainneet ongelman. Jos emme, Tampereen Energia Sähköverkko Oy:n käyttökeskus vastaanottaa sähkön vikailmoituksia numerossa  0800 90 171 ympäri vuorokauden. Palvelu on maksuton.

Kiireettömän vikailmoituksen voit tehdä seuraavalla lomakkeella

Jätä kiireetön vikailmoitus

Kiireetön vikailmoitus

Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Haluan yhteydenoton*
Vikatilanne*

Kohteen tiedot

Osoite*
Max. tiedoston koko: 78 MB.
Käsittelemme lomakkeella antamiasi henkilötietoja Tampereen Energia Sähköverkon Yleisten tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Sijainti- ja kaivuukartat

Sijainti- ja kaivuukartat voit tilata tytäryhtiömme Tampereen Veran sivuilta.

Muut yhteystietomme ja laskutusosoitteemme

Tampereen Energia Sähköverkko Oy

Osoite: Voimakatu 17, 33100 Tampere

Vaihteen puhelinnumero
020 630 3601

Laskutustiedot

Verkkolaskutusoperaattori ja tunnus
Open Text Oy 003708599126

Tampereen Energia Sähköverkko Oy:n laskutusosoite
Tampereen Energia Sähköverkko Oy, Voimakatu 17, 33100 Tampere
Y-tunnus: 1950681-0
OVT-tunnus 0037195068102220