Tampereen Energia Sähköverkon asiakaspalvelu yhteystiedot löytyvät tältä sivulta. Löydät myös vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. Sähköverkon Sähkis-palvelun kautta voit hoitaa asiakkuuteesi liittyviä asioita ympäri vuorokauden.
Saitko meiltä laskun?
Sähkön siirron laskutukseen on tullut muutoksia 1.7.2024 alkaen. Jatkossa saat sähkön siirron laskun aina meiltä ja sähkön myynnin osuuden laskuttaa sähkönmyyjäsi omalla laskullaan.
Löytyisikö vastaus kysymykseesi tästä?
Entä jos en selviä laskuni maksusta tai saan suuren laskun?
Laskulle on mahdollista saada lisää maksuaikaa tai sopia maksusuunnitelmasta. Erääntymättömän laskun eräpäivää siirrät kätevästi maksuttomassa Sähkis-palvelussamme. Yli 14 vrk eräpäivän siirrosta veloitetaan 4,50 €.
Jos sinulla on yli kaksi viikkoa sitten erääntynyt lasku tai olet saanut maksumuistutuksen, voit sopia sen maksamisesta olemalla yhteydessä yhteistyökumppaniimme Ropo Capitaliin, joka huolehtii erääntyneiden laskujen asiakaspalvelusta.
Sähkis-palvelussamme voit selailla laskujasi ja tarkistaa maksutilanteen laskukohtaisesti.
Miksi saan Tampereen Energia Sähköverkolta laskun, vaikka ostan sähköni muulta yhtiöltä?
Paikallisena sähköverkkoyhtiönä me Tampereen Energia Sähköverkolla vastaamme sähkönjakelustasi ja laskutamme siitä siirtomaksun. Valitsemasi sähkönmyyjä myy sinulle käyttämäsi sähköenergian ja lähettää siitä oman laskunsa.
Käyttääksesi sähköä sinulla tulee olla kaksi voimassa olevaa sopimusta: verkkopalvelusopimus Tampereen Energia Sähköverkon ja sähkön myyntisopimus valitsemasi sähkönmyyjän kanssa. Tehdessäsi sähkön myyntisopimuksen, olet valtuuttanut myyntiyhtiön tekemään puolestasi verkkopalvelusopimuksen paikallisen sähköverkkoyhtiön kanssa.
Tampereen Energia Sähköverkko ja valitsemasi sähkön myyntiyhtiö lähettävät sinulle erilliset laskut.
Löydät laskusi kätevästi maksuttomasta Sähkis-asiointipalvelustamme.
Mistä tiedän, mikä on sähkön myyntiyhtiöni?
Löydät tiedon sähkön myyntiyhtiöstäsi myyntisopimuksen laskultasi. Voit valita ja asioida sähkön myyntiyhtiösi kanssa heidän palvelukanavissaan. Useimmat myyntiyhtiöt tarjoavat sähköisen asiointimahdollisuuden verkkosivuillaan tai erillisen mobiilisovelluksen kautta.
Olen muuttamassa. Pitääkö Tampereen Energia Sähköverkolle ilmoittaa muutosta erikseen?
Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille muutostasi erikseen, vaan sopimusasiat hoituvat aina valitsemasi sähkön myyntiyhtiön kautta. Saamme sähkönmyyjältä tarvittavat tiedot verkkopalvelusopimuksen tekemiseksi ja lähetämme sinulle vahvistuksen automaattisesti. Varmistamme samalla, että sähköt toimivat muuttopäivästäsi alkaen.
Kun muutat, tee sähkösopimus valitsemasi sähkönmyyjän kanssa viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Samalla voit irtisanoa vanhat sopimukset. Muuton yhteydessä vaaditaan aina uudet sähkösopimukset sähkön siirron ja myynnin osalta.
Ota yhteyttä Sähköverkon asiakaspalveluun sähköisesti – valitse aihe
Siirtosopimukset
Yhteydenotto: verkkopalvelusopimukset
Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.
"*" näyttää pakolliset kentät
Sähköliittymät ja mittarointi
Yhteydenotto: sähköliittymät ja mittarointi
Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.
"*" näyttää pakolliset kentät
Siirtotuotteen muutos
Yhteydenotto: verkkopalvelutuotteen muutos
Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.
"*" näyttää pakolliset kentät
Laskutus
Yhteydenotto: laskutus
Jos haluat siirtää eräpäivääsi, voit tehdä sen Sähkis-palvelussa! Muutos astuu voimaan heti. Siirry Sähkikseen Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.
"*" näyttää pakolliset kentät
Sähkis-palvelu
Yhteydenotto: Sähkis-palvelu
Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.
"*" näyttää pakolliset kentät
Muut asiat
Yhteydenotto: muut asiat
Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.
"*" näyttää pakolliset kentät
Ota yhteyttä Sähköverkon asiakaspalveluun
Verkkopalvelusopimukset ja laskutus
Sähköliittymäasiat rakentajalle ja remontoijalle
Maksuton vikapalvelumme
Vikapalvelumme palvelee vuorokauden ympäri. Tarkista ensiksi kuitenkin vikakartaltamme, olemmeko jo havainneet ongelman. Jos emme, Tampereen Energia Sähköverkko Oy:n käyttökeskus vastaanottaa sähkön vikailmoituksia numerossa 0800 90 171 ympäri vuorokauden. Palvelu on maksuton.
Kiireettömän vikailmoituksen voit tehdä seuraavalla lomakkeella
Jätä kiireetön vikailmoitus
Kiireetön vikailmoitus
Pakolliset tiedot on merkitty tähdellä.
"*" näyttää pakolliset kentät
Sijainti- ja kaivuukartat
Sijainti- ja kaivuukartat voit tilata tytäryhtiömme Tampereen Veran sivuilta.
Muut yhteystietomme ja laskutusosoitteemme
Tampereen Energia Sähköverkko Oy
Osoite: Voimakatu 17, 33100 Tampere
Vaihteen puhelinnumero
020 630 3601
Laskutustiedot
Verkkolaskutusoperaattori ja tunnus
Open Text Oy 003708599126
Tampereen Energia Sähköverkko Oy:n laskutusosoite
Tampereen Energia Sähköverkko Oy, Voimakatu 17, 33100 Tampere
Y-tunnus: 1950681-0
OVT-tunnus 0037195068102220